Skip to content


Megvan, ki hozta ki a halott lányt

A Bombahírnek sikerült interjút készítenie azzal a 24 éves egyetemista fiatalemberrel, aki a karjában hozta ki a legelsőként eltaposott lányt, aki a buliban életét vesztette. A tragédiából kifolyólag és a sokkhatás miatt a nevét nem szívesen vállalta, de beszámolt nekünk a helyszínen történtekről - írja a Bombahír.

Feltételezték, hogy a pánikhangulat kialakulása miatt taposták el az embereket. Interjúalanyunk szerint ez nem így volt. Legalábbis a konfliktus kezdetén. Hatalmas tömeg akart bejutni a helyszínre, de a szűk lépcső nem tette lehetővé ennyi ember akadálytalan közlekedését. Túl sok embert engedtek be a biztonságiak. Mindenki be akart jutni a helyre.

Szó szerint végigtapostak rajta

A legelső lányt, akit eltapostak én vittem ki egy másik srác segítségével – nyilatkozta a neve elhallgatását kérő fiatalember – A bejáratnál vette át őt tőlünk az egyik biztonsági őr. Az egész az első emelet és a földszint közötti lépcsőn történt. Mikor mi észleltük a problémát, akkor már legalább hárman feküdtek a lányon. Az egyik srác fel tudott magától állni, egy másikat én húztam föl. A harmadik fiút is sikerült felrángatni, ekkor vettük észre, hogy egy lány is feküdt alattuk. De a két srác, akik a kislányon feküdtek nem álltak meg segíteni, egyből elhúztak. Mi ordítottunk, de csak az előttünk lévők álltak meg, ám akik jöttek felfelé, azok nem. A lány keresztbe feküdt a lépcsőn. Mikor felkeltettük róla a srácokat, akkorra szerintem a csajt már réges-régen megtaposták. A feje pont azon az oldalon volt, ahol tódult felfelé a kinti tömeg. Leszarták… Szó szerint végigtapostak rajta.

Olyan szinten vakfolt az egész, hogy az valami elképzelhetetlen – nyilatkozta a bajbajutott lányon segítő fiatalember - Mikor utólag megmutatták a képeket, én nem ismertem meg a csajt. Próbálok visszaemlékezni a történtekre, de olyan mintha csukott szemmel mentem volna le a lépcsőn. Arra emlékszem, hogy lökdösődnek az emberek, jönnek nekem és visszük a csajt lefelé. Voltak akik, megpróbáltak helyet adni, de sokakat félre kellett löknünk. Mostanra már tiszta kék-zöld folt a lábam, a vállam, mindenem!

„Miután átvette tőlem őt a biztonsági, már nem engedtek oda hozzá. Akkor borultam ki odakint, mikor láttam, hogy a csajt újjáélesztik. Abban a pillanatban esett le nekem, hogy valószínűleg egy halottat hoztam ki a karjaimban. Olyan volt, mint egy rongybaba, de ezt mégsem gondoltam volna. A buliból nem is láttam semmit, csak a lépcsőn voltam és a ruhatárig jutottam. A rendőrök elvittek a Teve utcába kihallgatni minket. Kilencen voltunk, akiknek felvették a vallomását. Majd kabát nélkül elengedtek, bele az éjszakába.”

Késelés volt?

A kialakult tumultusban egy kopasz férfi vette elő a kését, hogy utat vágjon magának. Valószínűleg megelégelhette a tumultust, melyben nem tudott előre haladni, ezért rántott kést. Úgy gondolta, hogy majd megijed tőle a tömeg és fentebb engedik. Egy civilben ott tartózkodó rendőr szenvedett sérülést. Neki az ujját vágta meg a késsel hadonászó férfi. Ám szerintem olyan, hogy megkéseltek volna valakit, nem volt. Nem beszélt senki ilyenről – nyilatkozota a neve elhallgatását kérő egyetemista.

A lányokat agyontaposták. Szét volt taposva mindegyiknek a feje. Mikor a rendőr megmutatta nekem a róluk készült képeket, az arcok felismerhetetlenek voltak. Mintha agyon verték volna őket. Életemben nem láttam még hasonlót.

Tömegnyomor? Hering-party? Á, dehogy!

Óriási tömeg volt – mondta el Kiss Ferenc egy 22 éves egyetemista, aki szintén ott volt a szombat esti bulin – A harmadik emeleten volt a ruhatár. Bent hihetetlen tömeg volt. A ruhatárnál gyakorlatilag verekedés volt, hogy le tudjuk adni a kabátokat.

Mikor ki akartunk jutni, már láttuk, hogy esélytelen a dolog. Két lehetőségünk volt: Beállni a tömegbe és hagyni, hogy vigyen magával, vagy kiállni egy sarokba és várni. Mi az utóbbit választottuk. Már ekkor felsejlett bennünk: Nehogy ennek is az legyen a vége, mint a Love Parade-nak, mert óriási tömeg van, és ha valaki elesik itt, azt rögtön összetapossák. Látva a sokaságot, egyáltalán nem meglepő, hogy ez meg is történt. Lehet, hogy volt valamilyen késelés, de az nem kellett a pánikhoz. Az már alapból megvolt. Már a ruhatárnál is be voltak pánikolva az emberek.

A szervezők folyamatosan azt bizonygatták a Facebookon, hogy elfér ennyi ember – folytatta Kiss Ferenc - Négyezren igazolták vissza az eseményt. Többen kérdezték is, hogy nem-e lesz ez így tömegnyomor vagy hering-party? Ám a szervezők bizonygatták, hogy ez nem lesz így, arra hivatkozva, hogy a West Balkánban volt már nyolcezer fős buli is, valamint minden szintet és termet kinyitottak, óriási ruhatár van és biztosan el fog mindenki férni.

16-

Ráadásul 16+-os party volt, ám egyik barátomnak az igazoltatás során a rendőrök elmondták, hogy az eddig igazoltatottak fele tizenhat év alatti volt. Alig voltak közöttünk húsz év felettiek. – mondta el Kiss Ferenc egyetemista hallgató - Beléptetéskor tőlünk sem kértek igazolványt. Felületesen megmotoztak, aztán toltak befelé, mert nagy volt a tumultus.

Valami 30 fellépő volt 5 teremben. Többféle stílusban. Aki szereti az elektronikus zenét az megtalálhatta volna itt, amit kedvel. 800 forint volt 10-ig a belépő, ami szintén csábító volt. Mikor láttuk, milyen sor áll kint, akkor gondoltuk inkább bemegyünk majd 10 után 1000 forintért, mert még úgy is megéri. Legalább normálisan bejutunk.

Amikor meglátta a tömeget, már nem akart bemenni V. Bettina 21 éves egyetemista, ám a társaság többi tagja szeretett volna, ezért ő is velük tartott. 9 órakor érkeztek meg a West Balkánhoz, de inkább nem vállalták a sorban állást. Gondolták később kisebb lesz a tömeg, ám amikor egy óra múlva visszatértek, ismét hatalmas tumultus fogadta őket.

A ruhatár a hibás

Bent már nagyon féltem – folytatta V. Bettina – Mondtam is a barátomnak, hogy ne engedje el a kezemet, mert összetaposnak. Rohadtul paráztam. Egy fél óra alatt jutottunk fel. Nagyjából két órát töltöttünk a helyen, de nagyjából csak fél óra lehetett az, amikor a tánctéren voltunk.

Egyértelmű, hogy szervezési hiba történt. Az is nagyban közrejátszott, hogy a ruhatár a legfelső emeleten volt, így a bajárat és ruhatár között rengeteg ember zsúfolódott össze a lépcsőn. Ehhez képest a tánctermekben borzasztó kevesen voltak.

A szűk lépcsőház az egyetlen hely, ahol közlekedni tudsz a szintek között – tette hozzá Kis Ferenc – Lehet, hogy elfér ott háromezer ember, ha a termekben vannak. Csahogy az a tömeg csupán a lépcsőn tudott mozogni. A liftbe se engedték őket. A ruhatárba ezernyolcszázan adták le a kabátjukat. Ám ez nem releváns szám. Mi is leadtunk hét kabátot három bilétával, ami azt jelenti, hogy azt három embernek számolták.

A termekben is sokan úgy táncoltak, - egészítette ki az elmondottakat V. Bettina - hogy ledobálták a földre a táskáikat és a kabátjukat, és akörül partiztak.

(Bombahír)

Címkék: hírek

A bejegyzés trackback címe:

https://noisenightmare.blog.hu/api/trackback/id/tr362588214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása